Kétmillió csalót buktattak le a legnagyobb közösségi média felületen.

A Meta, a Facebookot működtető anyacég, nemrégiben bejelentette, hogy az év eleje óta több mint 2 millió gyanús fiókot távolított el platformjairól. Ezek a fiókok csábító álláshirdetésekkel igyekeztek megtéveszteni a potenciális álláskeresőket. A vállalat tájékoztatása szerint a legtöbb érintett profil Mianmarból, Laoszból, az Egyesült Arab Emírségekből, a Fülöp-szigetekről és Kambodzsából érkezett - számolt be róla a Bleeping Computer.

A Meta közleménye szerint ezek a bűnözői hálózatok gyakran gyanútlan álláskeresőket csábítanak el túl jónak tűnő álláshirdetésekkel, majd arra kényszerítik őket, hogy online csalóként dolgozzanak, sokszor fizikai bántalmazással fenyegetve őket. A fent említett országokban kifejezetten gyakoriak az ilyen, rabszolgatartáshoz hasonló eszközökkel dolgozó csalók.

Az eltávolított fiókok által végrehajtott átverések egyik fő típusa a hosszú távú manipulációra és kifinomult megtévesztésre épülő pénzügyi befektetési csalás volt. A Meta már több mint két éve aktívan küzd ez ellen a probléma ellen platformjain.

A kiberbűnözők gyakran úgy alakítják át identitásukat, hogy vonzó, különleges egyénekké vagy akár kormányzati hivatalnokokká és nagyvállalati dolgozókká váljanak.

Általános üzeneteket küldenek nagy számú felhasználónak, remélve, hogy néhányan válaszolnak. Akik kapcsolatba lépnek a csalókkal, egy megtévesztési spirálba kerülnek és egy hamis befektetésekkel foglalkozó platformra irányítják őket.

Az FBI 2023-as internetes bűnözési jelentése alapján a befektetési csalásokkal összefüggő esetek száma drámai, 38%-os emelkedést mutatott.

Az ilyen típusú csalások révén kicsalt pénzösszegek 2022-ben 3,31 milliárd dollárról 2023-ra 4,57 milliárd dollárra nőttek.

A vállalat azt tanácsolja felhasználóinak, hogy kapcsolják be a kétfaktoros hitelesítést fiókjaikon, fontolják meg a szelfi alapú verifikáció használatát az ellopott fiókok visszaszerzéséhez, és mindig legyenek óvatosak a kéretlen üzenetekkel. Különösen fontos, hogy utasítsák el azokat a helyzeteket, amikor pénzt kérnek tőlük a közösségi médiában, és legyenek résen, minden esetben, amikor egyes felhasználók olyan befektetést kínálnak, amely "túl szépek, hogy igazak legyenek".

Related posts