A Nissan bejelentette, hogy bezárja első külföldi üzemét, ami jelentős lépés a vállalat történetében.

A Nissan bezárja az első Japánon kívül épített gyárát, a közel 60 éve működő üzemét Mexikóban, Ciudad Industrial del Valle de Cuernavaca településen. Az ott készülő modelleket egy másik mexikói létesítménybe költözteti az OEM.

Ahogyan az autopro.hu nemrégiben tudósított róla, a Nissan úgy határozott, hogy bezárja oppamai gyárát, amely a vállalat egyik legfontosabb létesítménye. Most pedig egy újabb jelentős üzem kerül a megszűnés szélére: a Nissan első külföldi gyártóegysége is végleg leállítja a működését.

A Cuernavaca Völgyi Ipari Város (CIVAC) a Nissan legújabb járművei közül a Frontier, az NP300/Navara és a Versa modelleket készíti. Az üzemben 1966 óta folytatják a gyártást, kezdetben a Datsun Bluebird modellek assemblálásával, majd 1975-ben bővítették kapacitásaikat egy új összeszerelő sor megnyitásával, amely kifejezetten könnyű teherautók gyártására specializálódott. A négyzetméterekben kifejezve 4,4 millió négyzetméter alapterületen működő létesítmény eddig több mint 6,5 millió járművet állított elő, és a Nissan mexikói gyártásának jelentős, 11 százalékát képviseli.

Az említett oppamai gyár és a CIVAC kettő azon hét gyárból, amelyeket a vállalat a teljes körű helyreállítási kezdeményezés részeként bezárni tervez. A harmadik megerősített bezárás az 1. számú üzem Thaiföldön, ahol a termelést a 2. számú üzembe konszolidálják. A "Re:Nissan" stratégia keretében az autógyártó célja, hogy a globális termelést 3,5 millióról 2,5 millió darabra csökkentse. A cég azt is tervezi, hogy az autógyárak számát 17-ről 10-re csökkenti, miközben a fennmaradó telephelyeken 100 százalékos kihasználtságot ér el. A Reuters szerint az indiai, argentin és dél-afrikai gyárak is veszélyben vannak.

Májusban derült ki, hogy a Nissan körülbelül 20 ezer munkahely megszüntetését tervezi, ami több mint kétszerese lenne a Nissan által tavaly novemberben bejelentett 9000 fős elbocsátási programnak.

Related posts