Az elektromos autók casco biztosításának éves költségei változóak, de általában a következő tényezők befolyásolják az árat: az autó típusa, a vételár, a biztosító ajánlatai és a biztosított személy kockázati profilja. Átlagosan elmondható, hogy az elektro
Magyarországon a tisztán elektromos járművek száma folyamatosan emelkedik, évről évre egyre több autós dönt a környezetbarát alternatíva mellett.
A tisztán elektromos autóknál a kötelező biztosítás átlagdíja az idén meghaladta az 52 ezer forintot, ami lényegében stagnálást jelent éves szinten. A villanyautókra kötött kötelező biztosítási szerződések száma pedig 59 százalékkal nőtt idén január és május vége között - közölte saját adatait ismertetve a Netrisk. A kötelezőknél a márkák ranglistáját a Tesla vezeti, megelőzve a Nissant és a BMW-t, de a BYD is helyet kapott a top 10-ben.
A villanyautók népszerűsége folyamatosan növekszik Magyarországon. Az idei év első öt hónapjának végén a hivatalos statisztikák szerint már majdnem 77 ezer tisztán elektromos személygépkocsi fut a hazai utakon, ami jelentős növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest, amikor ez a szám csupán 53 ezer volt.
A múlt évben 3200, az idén viszont már több mint 5 ezer elektromos autóra kötöttek kötelező felelősségbiztosítást a tulajdonosok, üzembentartók január elejétől május végéig.
- A szerződések számának 59 százalékos emelkedésével párhuzamosan az átlagdíj lényegében nem változott. Az idei év első öt hónapjában a magánszemélyek által megkötött kötelező felelősségbiztosítások esetében az átlagdíj 52 ezer forint volt, és éves szinten is stagnált. A Netrisk adatai szerint egyébként a legtöbb kötelezőt Teslákra kötötték, a második helyen áll a Nissan, majd a BMW következik. A top 10-es listán helyet kapott még a BYD, a Hyundai, a Volkswagen, a Renault, a Kia, a Dacia és az Opel - mondta Besnyő Márton ügyvezető igazgató.
Besnyő Márton hozzátette, hogy ahogyan a hagyományos meghajtású, belső égésű motorral szerelt autóknál, az elektromosoknál is alacsony a casco aránya. A Netrisk adatai szerint az idei év első öt hónapjában megkötött több mint 500 villanyautó cascoszerződése 30 százalékos növekedést jelent éves szinten. Azonban ez elmarad a kötelező biztosításoknál és a villanyautók darabszámánál látható növekedéshez képest. A kizárólag magánszemélyek által kötött cascoszerződéseknél pedig az átlagdíj is mindössze 1,5 százalékkal 230 ezer forintra nőtt.