Erdély egyik jelentős városa, amely a legnagyobb forgalmú hazai vasútvonal egyik kulcsfontosságú végállomásaként szolgál.

Tavaly Romániában a vonatkozású utazások száma több mint 3 millióval csökkent az előző évhez képest.
A Brassó-Bukarest vasútvonal adja a hazai utasforgalom több mint 10 százalékát, írja a Ziarul Financiar. Hétköznapokon 34 szerelvény indul az erdélyi városból Bukarest felé, hétvégén pedig 37. Ezek közül húszat a CFR Călători üzemeltet, a többet pedig magán-vasúttársaságok (Regio Călători, Softrans, Astra Trans Carpatic, Transferoviar Călători).
A vasúti reformért felelős hatóság (ARF) adatai szerint tavaly 7,3 millió utas vonatozott Brassó és a főváros között, míg egy évvel korábban 6,99 millió. Az utasok közel 59 százalékát az állami vasúttársaság szállította, míg a magáncégek közül a Transferoviar Călători volt az éllovas 17,64 százalékkal. A menetidő két és fél óra a gyorsvonatok, s kb. négy óra a személyvonatok esetében.
Az ország második legforgalmasabb vasútvonala a Bukarest és Konstanca közötti, melyen évente mintegy 3 millióan utaznak. Ez a vonal erősen szezonális jellegű, a forgalom nagy része a nyári időszakra esik.
Tavaly Romániában 70,8 millió ember választotta a vonatozást, ami figyelemre méltó csökkenést mutat az előző évi 74 millióhoz viszonyítva. Az Országos Statisztikai Intézet (INS) statisztikái alapján a közúti közlekedés volumene több mint négyszerese a vasúti forgalomnak.