A román autógyár vezetője különös lépésre szánta el magát: extra adót javasol a régi gépkocsikra.

A Dacia vezetője kifejezte elégedetlenségét amiatt, hogy a romániai utakon tavaly tovább emelkedett a 20 évesnél idősebb autók aránya. Ennek orvoslására javasolja, hogy a környezetszennyező, úgynevezett "csotrogányok" különadója mellett támogassák az új személygépkocsik beszerzését célzó roncsautóprogramokat is. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a meglévő roncsautóprogramokon is van lehetőség a fejlesztésekre.
Romániának lépéseket kell tennie az öreg és környezetszennyező autók ellen, mivel a forgalomban levő, 20 évesnél idősebb autók aránya tavaly a roncsautóprogramok ellenére 33 százalékról 35 százalékra nőtt - vallja Mihai Bordeanu, a Dacia ügyvezető igazgatója, aki szerint a nagyon öreg autók számának csökkentése csak más, magasabb adóval érhető el, és szerinte ez a Dacia több éve ezt javasolja.
Mihai Bordeanu egy újságírókkal folytatott megbeszélés során úgy fogalmazott, hogy a helyzet olyan, mintha a víz elöntené az otthonunkat, ám mi mindössze annyit teszünk, hogy felmossuk a padlót, ahelyett, hogy a problémás csöveket megjavítanánk. Ez a hasonlat jól illik a roncsautóprogramok működésére is. Igaz, hogy ösztönöznek minket új autók vásárlására, de valójában nem foglalkozunk a mélyebb problémákkal. A régi autók adómentes vásárlása továbbra is lehetőség, miközben az állam ebből semmilyen előnyt nem húz, és jogosan adóztat minket. Az új autókra vonatkozó adóztatás mellett érvelünk, hiszen sokan még mindig elavult járműveket használnak. A minisztériummal folytatott vitánk éppen ezt a jelenséget kívánja körüljárni, és célunk e tendencia csökkentése. Senki nem állította, hogy az importot be kellene tiltani – tette hozzá. Az Economedia.ro újságírója is részt vett a beszélgetésen.
Mint elhangzott, gépjárművezetői engedélyeket kibocsátó és járműbejegyzési hivatal (DRPCIV) adatai szerint