Valóban szórakoznak velünk? Természetesen! A Netflix éppen átalakul, és a játékok világában is izgalmas változások zajlanak.

Már kezd kibontakozni az új dimenziók világa a szórakoztatóipar színpadán. A reflektorfényben a felhasználó áll, míg a színpadot a könnyed kikapcsolódás birodalma adja: a filmek és sorozatok streaming szolgáltatásaitól a játékok izgalmáig, egészen a klasszikus tévécsatornák gazdag palettájáig. Az alapvető célunk, hogy minden élmény könnyebben érthető és emberközelibb legyen.

Hol vannak már azok az idők, amikor a filmeket még videotékákból kölcsönözték az emberek, hosszas válogatást követően? Nem is olyan sokára, talán már éveken, netán hónapokon belül ugyanígy a múlt részévé válnak azok az egyszerű ajánlóalgoritmusok, melyek csupán a közös műfaj vagy az egyező főszereplők alapján sorolnak fel újabb néznivalókat. A mesterséges intelligencia (MI) megjelenésének a filmipar és a néző egyaránt örülhet.

A szegmens fejlődését évek óta befolyásoló Netflix társ-vezérigazgatója, Ted Sarandos úgy véli, hogy az MI fejlettségének egyik kulcsfontosságú mutatója az, hogy képes-e segíteni a filmstúdióknak abban, hogy minőségi mozikat és sorozatokat hozzanak létre. Hollywoodban azonban a technológia megítélése korántsem egységes: sok iparági szereplő inkább szkeptikus, sőt, egyenesen aggódik amiatt, hogy a Sarandos által felvetett kérdésre adott válasz "igen" lehet. Az alkotók félelme az, hogy a stúdiók a mesterséges intelligenciát a statiszták helyettesítésére, vagy a számukra középszerűnek ítélt forgatókönyvek írására használják, ezzel csökkentve a költségeket. Érdemes megjegyezni, hogy bár Sarandos szavai egy befektetői tájékoztatón hangzottak el, ő nem a gyártási költségek csökkentéséről, hanem a magasabb színvonalú műsorok létrehozásáról beszélt.

Related posts