Az első pályaudvari vécé felújítása megtörtént, és Lázár János is aktívan részt vett a folyamatban.

Lázár János egyre szokatlanabb és meglepőbb dolgokat tesz – ezt gondolnánk, ám a legfrissebb hír nem éppen úgy fest, ahogy az várható lenne.

Alig egy hónappal azt követően, hogy Lázár János, építési és közlekedési miniszter tíz vállalása részeként megígérte, hogy a MÁV-csoport összes vécéjét felújítják, az elsőben már el is kezdődtek a munkálatok. A tárcavezető korábban a Facebook-oldalán található bejegyzést osztott meg erről, amiben azzal büszkélkedett el, hogy elsőként a kelenföldi buszpályaudvar mosdója újul meg. Kiderült továbbá ebből az is, hogy a váróteremből nyíló toalett használatáért eddig 250 forintot kellett fizetnie annak, akire rájött a szapora, de nem rendelkezett érvényes jeggyel vagy bérlettel. Vagy nem tudta, hogy utóbbi feljogosítja az ingyenes vécézésre.

Most azonban a tárcavezető egy friss örömhírt osztott meg a nyilvános vécék, pontosabban a velős kormányzati intézkedések szerelemeseivel, miszerint a kelenföldi mosdó elkészült. "Ilyen lesz az összes" - ezzel a rövid mondattal osztotta meg a Facebook-oldalán a hírt.

A minisztérium legfrissebb bejegyzéséhez csatolták a kelenföldi buszpályaudvar megújult mosdóiról készült képeket. "Ez a projekt része annak a tíz pontos vállalásnak, amelyet Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, januárban bejelentett, a korszerűbb és tisztább állomások megteremtése érdekében" - olvasható a közleményben. Hangsúlyozták, hogy a felújítás nem csupán esztétikai szempontból jelent előrelépést, hanem a fenntarthatóság és a higiénia követelményeit is figyelembe vette.

Ahogy korábban említettük, Lázár János nemrégiben részletesen bemutatta a magyar kormány közlekedési fejlesztési terveit, amelyek 2025-re vonatkoznak. A tárcavezető bejelentette, hogy április elsejétől minden InterCity járaton takarítószemélyzet fog dolgozni, ami jelentős lépés a szolgáltatások színvonalának növelésében. Június elejére ötven új InterCity-kocsi és további ötven felújított kocsi áll forgalomba, ezen kívül a kormány elhatározta, hogy rendel még 285 új járművet, amelyre már idén sor fog kerülni. Az említett száz kocsi már most is rendelkezésre áll, bár felújításra szorulnak, hogy megfeleljenek a korszerű elvárásoknak.

Idén és a következő évben összesen 500-500 új autóbusz beszerzésére készülnek, miközben a mozdonyflotta megerősítése is célkitűzés. A vasúti kocsik felújítása mellett új járművek vásárlására is sor kerül. A tervek szerint idén 40 új villanymozdonyt és 15 dízelmozdonyt bérelnek, 2026-ra pedig további 15 jármű érkezését várják. E lépések révén a mozdonyok körében már a flotta fele fiatalabb lesz 40 évnél.

A GYSEV munkatársai a közeljövőben a MÁV csapatához csatlakoznak, és egyes járművek az országos járműállomány részévé válnak. Ezenkívül bevezetik a Mávbusz szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy szükség esetén buszok segítségével szállítsák az utasokat. A nyári időszakban azok az utasok, akik esetleg nem tudnak helyjegyet vásárolni egy-egy InterCity járatra, busszal juthatnak el a kívánt úti célhoz. Ezzel a lépéssel várhatóan csökken a zsúfoltság a vonatokon, így kényelmesebb utazási élményt biztosítanak az utasok számára.

Related posts