Hogyan alakítanám át a B kategóriás sofőrök jogkörét, és milyen hatással lenne ez a szállítmányozási szektorra? A B kategóriás jogosítvány széleskörű elterjedtsége miatt sokan foglalkoznak a kérdéssel, hogy miként lehetne bővíteni e sofőrök jogkörét. Az

A Szerbiai Új Járművek és Alkatrészek Importőreinek Szövetsége olyan javaslatot terjesztett elő, amely lehetővé tenné, hogy a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező gépjárművezetők 3500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb tömegű járműveket is vezethessenek. Ezt a Közlekedésbiztonsági Ügynökség nyilatkozta a Blic Biznisnek.
A piac és az üzleti szektor igényei miatt szükségessé válhat a változtatás, különösen az elektromos szállítójárműveknél, ahol az akkumulátorok súlya gyakran meghaladja a 3500 kilogrammos törvényes határértéket. A vezetői jogok bővítése érdekében tett javaslatokat alaposan meg kell vizsgálni, hogy biztosítsuk a közlekedés minden résztvevőjének biztonságát.
Európai országokban már több helyen megvalósították az ehhez hasonló változásokat, azonban ezek a lépések szigorú előírások mellett történtek.
A 3500 kg-nál nehezebb járművek irányítása különleges képességeket követel meg. Fontos, hogy ne hagyjuk figyelmen kívül a megnövekedett fékutat, a bonyolultabb manőverezést, valamint a többi közlekedőre gyakorolt hatásokat – figyelmeztetnek az ügynökség szakértői. Ezek a szakemberek folyamatos párbeszédet folytatnak a Belügyminisztériummal és más illetékes hatóságokkal, hogy biztosítsák a hazai szabályozások teljes összhangját az európai normákkal, ezzel is elősegítve a közúti biztonság legmagasabb szintjének megőrzését.
Az Európai Unió területén több mint egy éve valósítottak meg hasonló jellegű módosítást.
2024. február 28-án az Európai Unió jóváhagyta a Vezetői Engedélyekről szóló irányelv módosítását, amely új lehetőségeket teremt a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező sofőrök számára. A frissített szabályozás szerint ezek a vezetők bizonyos feltételek mellett legfeljebb 4250 kg súlyú járműveket irányíthatnak. Ez a változtatás kifejezetten az alternatív üzemanyaggal működő, 3500 kilogramm feletti rakományszállításra alkalmas járművekre vonatkozik, amelyekhez legalább két év autóvezetési tapasztalat szükséges a biztonságos vezetés érdekében.
Itt az év legjobb ajánlata: te pihenj, mi pedig még inkább a legjobbat nyújtjuk számodra!
A visszajelzések tükrében három fő tényező váltja ki a felhasználók frusztrációját a honlapon:
A helyzetünk sajnos az, hogy nem tudunk további saját anyagokat létrehozni, mivel körülbelül húsz önkormányzat egyáltalán nem hagyott jóvá forrást a beadványainkra. Ráadásul a Magyar Nemzeti Tanács, a pártházból érkező, nem megalapozott indokokra hivatkozva, már évek óta nem ajánlja a pályázataink támogatását.
Támogassuk egymást! Mindössze napi húsz dinárért (körülbelül 0,17 euró) válhatsz a Szabad Magyar Szó előfizetőjévé. Ezáltal nemcsak megszabadulsz a zavaró felugró hirdetésektől, hanem hozzáférhetsz a Plusz rovatban megjelenő különleges cikkekhez is. Ezzel a lépéssel te is hozzájárulsz ahhoz, hogy a Szabad Magyar Szó továbbra is a vajdasági magyar közönség kedvenc online forrása maradjon, és még több érdekes helyi témát tudjunk bemutatni!
U.i. Ha elérjük a kétszáz előfizetőt, megígérjük, hogy még egy olvasószerkesztő app bevezetését is mérlegeljük!