Japán precizitás, német dizájn: egy különleges technológiai csoda rejtőzik a csillagos kormány mögött.

Valaki komoly erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a technikai eltérések ellenére a fronthajtású Honda Civicet egyfajta Mercedesz szintjére emelje.
Az autóátalakítás igazi művészeti forma, amelyhez nemcsak kreativitás, hanem kitartás is szükséges. Ha mindezek mellé egyedi ízlés és gazdaságos költségkeret társul, a végeredmény lenyűgöző lehet. Így járt el az indonéz tulajdonos is, aki merész álmokat valósított meg: egy szerény Honda Civic szedánját úgy alakította át, hogy az egy kvázi Mercedes sportkocsira hasonlítson. Ezt a különleges metamorfózist eredeti és utángyártott alkatrészek kreatív kombinálásával érte el, így született meg egy valóban egyedi jármű.
Az alapját egy 1996-os Honda Civic adta, de a látványos külső átalakítások révén mára szinte teljesen elvesztette eredeti formáját. Az első fényszórók valószínűleg az első generációs Mercedes-Benz M-osztály (W163) modellből származnak, míg a hűtőrács egy Mercedes-McLaren SLR-t idéz, ami egyedi karaktert kölcsönöz az autónak.
A lökhárító légbeömlői és a motorháztető szellőzőnyílásai a korábbi AMG-modellek ikonikus dizájnelemeire emlékeztetnek, míg az oldalakon elhelyezkedő kopoltyúszerű dekoráció hangsúlyozza, hogy ennek a gépnek igazán szüksége van a hűtésre.
A tető és a karosszéria oszlopai teljesen át lettek dolgozva, az AMG másolat keret nélküli ajtókat és igencsak aránytalan sziluettet kapott. Ha hunyorítunk, felsejlik valami a Mercedes-Benz CLK vonalaiból, de azért messze áll a tökéletes másolattól.
A második generációs Mercedes-Benz SLK (R171) hátulja igazi látványosság, ahol a sötétített lámpák, az átalakított csomagtérajtó és a sportos lökhárító harmonikusan egészítik ki az összképet. Az építő mesterien ügyelt a részletekre: az AMG hagyományainak megfelelően négy lenyűgöző kipufogócső díszíti a diffúzort, ami tovább fokozza a kocsi dinamikus megjelenését.
Az utastérben egy Mercedes emblémával ellátott kormány és sárga díszítésekkel ékesített ajtókárpit fogadja az utasokat, míg a gigantikus multimédiás kijelző a technológia csúcsát képviseli. A hifi rendszer igazán merész megoldásokat rejt: annyi hangszóró kapott helyet, hogy a csomagtér szinte eltűnt a térképről.
A motortérben azonban minden maradt a japán donor öröksége: négyhengeres benzinmotor, ötfokozatú kéziváltóval párosítva. A Mercedes kupékkal ellentétben ez a sportautó továbbra is elsőkerék-hajtású - a változás kizárólag a külcsínre korlátozódott.
Az autó ráadásul eladó, a hirdetések szerint az AMG-jellegű Civic 75-79 millió indonéz rúpiáért eladó, ami jelenlegi árfolyamon 1,5-1,7 millió forintnak felel meg.