Ön is észrevette, hogy kevesebb időt tölt a Facebookon? Mark Zuckerberg szerint ez a tendencia egyre inkább megfigyelhető. | ma7.sk

A Meta Platforms - lánykori nevén Facebook, Inc. - a közösségi média kisgömböce, akit lehet, azt felzabál. Emiatt egy trösztellenes eljárás is folyamatban van ellene.

A kék színű közösségi média óriás korábban már birtokba vette az Instagramot, amely a képek és videók megosztásának népszerű platformja, valamint a WhatsAppot, a világszerte használt üzenetküldő alkalmazást is. Ezen kívül kétszer is megpróbálta bekebelezni a főként amerikai és ausztrál fiatalok által kedvelt Snapchatet, ám a Snapchat csapata nem engedett a kísértésnek, és megőrizte függetlenségét.

A Statista által márciusban közzétett, februári adatokra alapozva végzett felmérés szerint a Facebook havi aktív felhasználóinak száma elérte a 3,07 milliárdot, míg az Instagram és a WhatsApp is 2 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedhetett.

Ha gyors matematikai elemzést végzünk, könnyen észrevehetjük, hogy a Meta olyan hatással bír az emberi társadalom jelentős részére, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni. Mark Zuckerberg ennek köszönhetően rengeteg szürke pólót vásárolhat magának, de a hírnévnek bizony vannak sötétebb oldalai is. Például az FTC – amely nem a zöld sasos magyar focicsapat, hanem a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság – trösztellenes eljárást indított ellene. Konkrétan a Meta keresett jogi védelmet az FTC azon szándéka ellen, hogy kényszerítse az Instagram és a WhatsApp leválasztását, mivel az FTC szerint Zuckerberg közösségi média óriása a szabad verseny elveivel ellentétes magatartást tanúsít.

Az amerikai kormányzati szerv hivatalos oldalán az ügy aktáját, természetesen annak állami interpretációját erre a linkre kattintva követheti figyelemmel.

Az ügy nem új keletű, 2020-ben az FTC már indított egy eljárás a Meta ellen, de 2021-ben ezt, hogy, hogy nem, elutasította egy szövetségi bíró. Az ügy utórezgései azóta is tartanak.

Az ügy vége még beláthatatlan messzeségben van, hiszen csak most kezdődött. De már most felfigyelhettünk egy érdekességre. Mark Zuckerberg, a Meta Platforms vezérigazgatója szerdán azt vallotta a bíróság előtt, hogy az emberek egyre kevesebb időt töltenek a Facebookon és az Instagramon. A visszaesésre Zuckerberg az "értelmesen csökkent" szókapcsolatot használta. Ezt pedig azzal indokolta, hogy

Azt a Socialmediatoday.com is megjegyzi, a Meta rendszeresen megosztotta a frissítéseket arról, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek alkalmazásaiban, például 2016-ban arról számolt be, hogy a felhasználók naponta átlagosan több mint 50 percet töltenek a Facebook, az Instagram és a Messenger használatával. Az utóbbi időben azonban ezek az adatközlések elmaradtak. Valószínűleg az adatok nem voltak annyira fényesek, hogy az ablakba tegyék őket.

Természetesen nem azt akarom sugallni, hogy a 3+2+2 milliárd felhasználót egyszerűen figyelmen kívül kellene hagyni, hiszen ez még mindig egy óriási szám. Azonban a kínaiak már ügyesen elhelyezkedtek a piacon. A Meta-platformról távozó felhasználókat nem a hagyományos könyvtárakban kell keresni, mert a TikTok már régóta elcsábította őket. A Guggenheim Partners és az Apptopia által végzett korábbi kutatás alapján az átlagos amerikai felhasználó napi 108 percet tölt el a TikTokon. Ezzel szemben a YouTube-on az időtöltés 87 percre rúg, míg a Facebook esetében ez 63 perc, az Instagramon 48, a Snapchaten 34, a Redditen 25, az X-en 24, és a Pinteresten mindössze 13 perc.

Hogyan bánnak a "csillagos lobogó" népének adataival a kommunista Kínában? Milyen nézeteket képviselnek erről az amerikai felhasználók? "Engem ez nem izgat" - nyilatkozta egy népszerű amerikai TikTok-sztár a The Wrap számára.

Related posts