Még sosem tapasztaltunk ilyen sebességet a Škoda Fabia világában!

Idén ünnepli 130. évfordulóját a Škoda, és ennek alkalmából egy különleges, limitált kiadású kisautót mutattak be. A Fabia 130 nemcsak gazdag kivitelezésével tűnik ki, hanem egy figyelemre méltó rekordot is felállít.
Stílusosan ünnepli 130. születésnapját a Škoda. Miután bemutatták az újragondolt RS 130-ast, itt a Škoda Fabia 130, amelynek 1,5 literes turbómotorját 110 helyett egészen pontosan 130 kilowattra, azaz 177 lóerőre hangolták.
A Fabia 130 lenyűgöző módon elérheti a 228 km/óra végsebességet, ezzel pedig a Škoda történetének leggyorsabb sorozatgyártású Fabiájává lép elő.
A fokozott menetdinamikához az egyéb fődarabokat is áthangolták.
A DSG sebességváltó magasabb fordulatszámon kapcsol fel, ennek köszönhetően fürgébben gyorsít az autó: 0-ról 100 km/órára 7,8 helyett 7,4 másodperc alatt gyorsul, a 60-100 km/óra átgyorsítás 4,1 helyett 3,8 másodpercig tart, ha pedig 80-ról gyorsítanánk 120 km/órára, arra 5,3 helyett 4,8 másodperc is elég.
A futóművet 15 mm-rel leültették, a kerekek 18 colosak. A kormánymű közvetlenebb, újdonságként normál és sport üzemmódban is tekerhető.
Az ESP sport üzemmódra váltása lehetővé teszi a dinamikusabb vezetési élményt, míg az ASR funkció teljes kikapcsolása révén a járművet könnyedén csúsztathatjuk, így maximálisan kihasználhatjuk a sebesség és a kontroll határait.
A Monte Carlo modell alapján készült Fabia 130 négy különböző színváltozatban elérhető, amelynek külsejét a robosztus első kötény, a sportos tetőszárny és a dinamikus diffúzor formálja. Az első kerékdobon és a küszöbön egyedi logó díszíti, még inkább fokozva a jármű exkluzív megjelenését.
A hátsó lámpákat fekete sáv köti össze, a fényszórók háza szintén feketített.
Az ülések gazdagon párnázott oldalsó részei és motoros állíthatósága gondoskodik a maximális kényelemről, míg a kormány sportos formatervezése dinamikus megjelenést kölcsönöz az utastérnek. A pedálok elegáns nemesacél borítása pedig nemcsak látványos, hanem prémium érzetet is biztosít.
A Škoda Fabia sportos verziója már az 1999 óta tartó gyártás kezdetén is megjelent, hiszen az első generációs Fabia RS dízelmotorral büszkélkedett. A második generációra viszont váltottak, és benzinmotorral szerelt változatot kínáltak. A harmadik generációban pedig a Škoda bemutatta az R5 különkiadást, amely a sportos teljesítmény és a dinamikus vezetési élmény új szintjét képviseli.