Sg.hu - A Spotify bemutatja legújabb prémium szolgáltatását, amely kifejezetten a "szuperrajongók" igényeire lett szabva.

A svéd vállalat új szintet lép a streaming szolgáltatások terén, és bevezeti az új előfizetési csomagot, amely havonta 18 dollárba fog kerülni.

A Spotify még idén egy új, a zene rajongóit célzó szuperprémium előfizetést indít, amely havi extra 6 dollárba fog kerülni. A társaság új licencszerződéseket kötött a Universal Music és a Warner Music cégekkel, hogy az olyan előadók, mint Kendrick Lamar és Taylor Swift szerzői jogvédett dalai bekerülhessenek az előfizetésbe. A Spotify nem jelentett be friss megállapodást a Sony Musickal, a harmadik nagy lemezkiadóval, amely olyan sztároknak ad otthont, mint Beyoncé. Az új előfizetés lehet, hogy csak ősszel érkezik.

A "Music Pro" elnevezésű előfizetés három kiemelkedő funkcióval szeretné vonzóbbá tenni a felhasználók számára: prémium hangminőség, korai hozzáférés a koncertjegyekhez, valamint bővített funkcionalitás, például a "DJ" lehetőség a streaming élmény fokozására. A jegyvásárlási szolgáltatás célja, hogy kihasználja a zeneipar azon trendjét, amely a "szuperrajongókra" épít, akik szívesen vásárolnak merchandise termékeket és látogatják kedvenc előadóik fellépéseit. A Spotify legnagyobb riválisai, mint az Apple Music és az Amazon Music, már jelenleg is veszteségmentes hangminőséget kínálnak a prémium zenei streaming csomagjaikban. A Spotify viszont 2021 óta folyamatosan ígéri a saját, nagy felbontású audio termékének bevezetését, de eddig több alkalommal is el kellett halasztania annak debütálását.

A Spotify jó szériában van, a cég nemrég számolt be első teljes éves nyereségességéről, miután csökkentette költségeit és elbocsátott több ezer alkalmazottat. Részvényei az elmúlt egy évben majdnem megháromszorozódtak, mivel a befektetők örültek az eredményeknek. A Spotify tőzsdei kapitalizációja 130 milliárd dollár, így a Wall Street szerint többet ér, mint a három nagy lemezkiadó együttvéve. A kiadók a legutóbbi megállapodásokban több pénzt akartak kicsikarni a Spotify-ból.

Daniel Ek, a Spotify vezérigazgatója a hónap elején tartott eredménybeszámoló során izgalmas terveit osztotta meg az új előfizetési szinttel kapcsolatban. "Szerintem a zeneipar következő evolúciója az lesz, amikor a Spotify élményét különböző alcsoportokra szabjuk" - fogalmazott. "Egyfajta átmenetet valósítunk meg az egységes szolgáltatásról a sokkal specializáltabb szintek felé, mivel a felhasználók száma fokozatosan elérheti a több százmilliót." A Universal és a Warner Music-al kötött megállapodások keretében a Spotify új professzionális zenei videókat is integrál a platformjába, ezzel próbálva mérkőzni a YouTube-bal, a TikTokkal és más versenytársakkal.

A Deutsche Bank szakértői úgy vélik, hogy a szuperprémium szint új távlatokat nyithat a Spotify bevételnövekedésében. Ezzel szemben a Midia Research elemzői, élükön Mark Mulligan-nal, óvatosabb álláspontot képviselnek. "Bár lehet, hogy a szuperfan közösség hozzájárulhat a zenei streaming világának átalakulásához, ennek tényleges hatása attól függ, hogy képes-e valóban kitágítani a streaming határait" – fogalmazott Mulligan. "Ha nem, akkor a szuperprémium szint csupán annyira lesz forradalmi, mint a mobilszolgáltatók által kínált prémium csomagok a nagyobb költésű felhasználók számára."

Related posts