Az Amazon új megközelítést alkalmaz a szállítási folyamatában, és a lassabb szállítást teszteli.
Nem baj, ha a kiszállítás kicsit tovább tart? Az Amazon türelmes vásárlói jelenleg egy új szállítási lehetőséget választhatnak egyes rendelésekhez. Hogy a kapcsolódó kedvezmény mennyire vonzó, az nézőpont kérdése.
Az Amazon online kiskereskedő éppen most kedvezményeket ajánl azoknak az európai vásárlóknak, akik hajlandóak egy kicsit türelmesebbek lenni a termékek megérkezésével kapcsolatban. Néhány rendelésnél elérhető a "Szállítás rohanás nélkül" opció, amely különösen a Prime-előfizető felhasználók számára kedvező, hiszen egy százalékos árkedvezményt kínál. A cég tájékoztatása szerint: "Ha nem sürgős a rendelésed, válaszd az ingyenes, sietés nélküli szállítást, így azonnali kedvezményben részesülsz." A "sietés nélkül" szállítás várható érkezési dátuma a vásárlás során kerül megjelenítésre. Ezzel a nem sürgős szállítási mód választásával hozzájárulsz ahhoz, hogy a sürgős igényekkel rendelkező vásárlóknak elsőbbséget tudjunk biztosítani a kiszállításban.
Az Amazon hivatalos weboldalán azt olvashatjuk, hogy a kedvezmények kizárólag bizonyos "minősített tételekre" érvényesek, ám a vállalat nem részletezi, mely termékek tartoznak ebbe a kategóriába. Több felhasználó tapasztalata szerint drágább elektronikai eszközök, mint például okostelefonok, játékkonzolok és háztartási gépek esetében volt lehetőségük kedvezmény igénylésére. Ugyanakkor néhányan arról számoltak be, hogy hiába rendelkeznek Prime-előfizetéssel, a kedvezmény lehetősége nem jelent meg számukra.
Amikor megkérdezték az Amazont, a szóvivő csak nagyon általánosságban nyilatkozott az ajánlatról. "Mindig keressük a módját annak, hogyan javíthatjuk vásárlóink vásárlási élményét" - áll a közleményben. "Jelenleg egy olyan szállítási lehetőséget tesztelünk, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók kedvezményt kapjanak a kiválasztott termékekből, ha nincs szükségük azonnal a rendelésükre." Az Amazon nem válaszolt arra a kérdésre, hogy miért csak egy százalékos a kedvezmény, és mely termékek és vásárlói csoportok jogosultak rá.
Az ajánlatot az online térben vegyes fogadtatás kísérte, hiszen sokan gúnyolják, míg mások elismerik az ötletet. Az egyik felhasználó így fogalmazott: "Ha Prime tag vagyok, akkor a gyorsabb szállításért fizetek, nem? Miért kell bevezetni egy olyan rendszert, ahol nevetségesen kis százalékos kedvezmény miatt késlekedem az áruval? Ki találta ki ezt az ostobaságot?" Ezzel szemben egy másik kommentelő pozitívan vélekedett: "Szerintem ez valójában egy remek elképzelés! Így a futárnak nem kell külön-külön kis csomagokkal fáradoznia, ami sokkal hatékonyabb." Hasonló szállítási megoldás már régóta elérhető az Egyesült Államokban, ahol az Amazon a világjárvány idején próbálta enyhíteni a szállítási nehézségeket. Azok az amerikai vásárlók, akik önként vállalják, hogy kicsit tovább várnak a rendelésükre, rendelésenként három dolláros bónuszt kapnak. Ezt a kreditet digitális termékek, mint például Kindle-tartalmak, e-könyvek vagy zenék vásárlásakor használhatják fel az Amazon platformján.
Nem világos, hogy a kedvezményes akció célja-e az is, hogy megelőzze a Németországban a Fekete Hét alatt esetlegesen kialakuló szállítási szűk keresztmetszeteket. A Ver.di szakszervezet nemrég sztrájkra szólította fel az Amazon dolgozóit az online kiskereskedők számára az év legnagyobb forgalmú időszakában. A tiltakozással az amerikai vállalat rossz bérezésére és munkakörülményeire kívánják felhívni a figyelmet.