Egyre több amerikai vállalat vonul vissza a Pride események támogatásától.

Több százezer dolláros hiány lett több amerikai Pride-rendezőcsoport költségvetésében, miután gazdag támogatók távoztak.
Néhány évvel ezelőtt a világ legnagyobb vállalkozásai lelkesen hirdették elkötelezettségüket a befogadás, a sokszínűség és az egyenlőség mellett. Most azonban, amikor felfedezték, hogy ezek az értékek esetleg anyagi veszteséget okozhatnak, sorra vonják vissza támogatásaikat. Az AP News jelentése szerint az Egyesült Államokban számos Pride-rendezvénysorozat szervezője súlyos pénzügyi nehézségekkel küzd, mivel egyre több cég döntött úgy, hogy eláll a szponzorálástól.
A San Francisco Pride szervezői például 200 ezer dollárt próbálnak még találni a költségvetésükbe, hogy kijöjjön a rendezvénysorozat nullszaldósra. Kansas Cityben is nagyjából 200 ezer dolláros a hiány, ami az ottani rendezvény költségének fele. New Yorkban a Heritage of Pride, amely nem csak a Pride-nak, hanem több más LMBTQ-témájú rendezvénynek is a szervezője, 750 ezer dolláros hiánnyal szembesült - ott a Nissan és a Pepsi távozása okozta a legnagyobb kiesést -, St. Louisban pedig egyedül az Anheuser-Busch sörgyár 150 ezer dollár hiányba hozta a PrideFest szervezőit, miután harminc év után leállította a szponzorációt.
A San Franciscó-i esemény szervezői az AP-nek nyilatkozták, hogy miután nyilvánosságra került a támogatások felfüggesztése, több vállalat mégis anyagi hozzájárulást tett, ám ezt azzal a kéréssel tették, hogy ne jelenjenek meg a hivatalos szponzorok között.
Az AP-nek nyilatkozó szakértők szerint mindezt nem csak az magyarázza, hogy Donald Trump visszatérése óta a cégek sorra mondják fel az esélyegyenlőségi programjaikat, hanem az is, hogy a vevők egy része is elfordul azoktól a vállalatoktól, amelyeket politikai aktivistának tart, és egyébként sem egyszerű a pénzügyi helyzet - ez utóbbi most kifogásnak sem utolsó. A Nissan például azzal magyarázta a támogatás leállítását, hogy épp ezen próbálják csökkenteni a marketingköltségeiket.
A magyar cégek hozzáállása jelentős változásokon megy keresztül a kormány által elfogadott, a Pride események betiltását lehetővé tévő törvény után. Korábbi elemzésünk során megfigyeltük, hogy a legtöbb vállalat inkább hallgatott a témáról, és elkerülte a nyilvános állásfoglalást. Csak néhány óvatos válasz érkezett, amelyek arról szóltak, hogy a cégek jogi szempontból vizsgálják a helyzetet, illetve hogy nem kívánják politizálni a kérdést. Ez a tendencia azt mutatja, hogy a vállalatok igyekeznek távol tartani magukat a politikai vitáktól, ugyanakkor egyre inkább szembesülnek a társadalmi felelősségvállalás kihívásaival.