Elindul egy hatalmas, több száz milliárd forintos vasúti fejlesztési program!

A közösségi közlekedés terén izgalmas új fejlesztések várnak ránk, beleértve a klímaberendezések beépítését, a felújított mosdók kialakítását, valamint a késések esetén várható kártérítést. Erről számolt be Lázár János a budapesti sajtótájékoztatón, ahol az építési és közlekedési miniszter részletesen ismertette a terveket. Korábban, Kecskeméten az ÉKM csúcstalálkozón arról beszélt, hogy a város milyen mértékben érintett a jelentős vasúti fejlesztésekben.
2025. június 1-jétől 20 percnél nagyobb késésnél visszatérítik a jegyár felét, havi bérleteknél ötnél több késés esetén a következő bérletvásárláshoz 10 százalék kedvezményt adnak. Ezenkívül 2026. január 1-jére a MÁV és a Volán pályaudvarain felújítják az összes mosdót. Csak néhány vállalás Lázár János tíz pontjából, amit tegnap tett a Közlekedésinfo sajtótájékoztatóján.
Az építési és közlekedési miniszter 2024 novemberében, Kecskeméten tartott ÉKM csúcstalálkozón osztotta meg a közösségi közlekedés jövőbeli fejlesztéseit a városban. A rendezvény során részletesen bemutatta azokat az innovatív projekteket és terveket, amelyek célja a helyi közlekedési rendszer korszerűsítése és a lakosság mobilitásának javítása.
Kecskeméten tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy az Alföld történetének egyik legjelentősebb vasútfejlesztése veszi kezdetét. Ennek során első lépésként a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti fővonal felújítása és kétpályássá alakítása kezdődhet el, várhatóan 2025 végén vagy 2026 elején. A projekt összköltsége körülbelül 175 milliárd forintot tesz ki.
A Cegléd és Kiskunfélegyháza közötti útszakasz is fontos felújítás előtt áll, melynek tervezése most kezdődik meg, összesen 3,5 milliárd forintos költségvetéssel.
A lajosmizsei vasútvonalon a Kecskemét és Dabas közötti szakaszt 190 milliárd forint értékben újítják fel, míg a Dabas és Budapest közötti részt 177 milliárd forintos beruházás keretében modernizálják. E projektek finanszírozása uniós és hazai források, valamint állami hitelkeretek révén valósul meg.
A vasúti fejlesztések során újra előveszik a kecskeméti intermodális (vasúti-autóbusz) csomópont régi terveit, amelyek már korábban elkészültek. 2025-ben megkezdődik a vasútállomás korszerűsítése, amelynek költsége körülbelül 15 milliárd forint, és a MÁV saját forrásaiból valósítja meg a projektet.
Az InterCity járatokon április elsejétől már takarítószemélyzet segíti a tisztaság fenntartását. Az idei és a következő év során 500-500 új autóbusz beszerzését tervezik, amelyekkel bővítik a flottát. Emellett a mozdonypark megerősítése is folyamatban van: a meglévő vasúti kocsik felújítása mellett új járművek vásárlására is sor kerül. Lázár János bejelentette, hogy 2025 nyarára klímagaranciát vállalnak, így a jegyvásárlás során egyértelműen jelezni fogják, hogy az adott jármű klímával rendelkezik-e.