Verstappen páratlan tehetsége egy felejthetetlen győzelmet hozott az őrült verseny során, miközben a McLarenek többször is balszerencsés helyzetekbe kerültek.

A szombati időmérő edzés izgalmakban bővelkedett, hiszen a Q3-as szakaszban négy kiemelkedő versenyző küzdött a pole-pozícióért. Az összetett pontversenyt vezető McLaren pilótája, Oscar Piastri, csapattársa, Lando Norris, a címvédő Max Verstappen, valamint a Mercedes versenyzője, George Russell mindannyian harcba szálltak a legjobb rajthelyért. A feszültség a levegőben volt, és mindenki izgatottan várta, hogy ki tudja megcsípni a legelőnyösebb startot a következő versenyhez.

A 24 éves ausztrál versenyző, aki az utolsó három versenyt sorozatban megnyerte, végül 34 ezredmásodperccel előzte meg a négyszeres világbajnok Verstappent. Russell a rajtrács harmadik pozícióját kerekítette ki. Cunoda Júki pedig a program középpontjába került, de nem a kiemelkedő teljesítményével, hanem a hatalmas balesetével.

A 63 körös verseny rajtján Piastri kiválóan startolt, azonban Verstappennek, aki Russell ellen is védekezni kényszerült, sikerült egy remek manőverrel megelőznie az éllovast, így a második kanyarban már ő állt az élen. Norris a negyedik helyen maradt, mögötte pedig Fernando Alonso, Carlos Sainz, Alexander Albon, Lance Stroll, Pierre Gasly és Charles Leclerc alkotta az első tíz mezőnyét. Russell a csapatrádión kifejezte értetlenségét, hogy miért nem mutatott Piastri nagyobb agresszivitást az indulás után...

Verstappennek néhány körrel később már másfél másodperces előnye volt Piastrival szemben, miközben a kilenc-tizedik helyen menetelő Gasly és Leclerc csörtézett, előbbi viszont a kavicságyba csúszott, és a 14. pozícióba esett vissza.

A McLaren brit versenyzője a 11. körben egy hosszú és izgalmas párbaj után megelőzte Russellt, aki annyira elhasználta a gumikat, hogy kénytelen volt azonnal a boxba hajtani friss abroncsokért. E közben Piastri hét másodperccel elhúzott csapattársától, és a forgalom is sűrűsödni kezdett a két pilóta mögött. Leclerc, aki így bebújhatott Russell elé, valamint Alonso, Bortoleto és nem sokkal később Piastri is a kerékcserére szavaztak, bár az utóbbi értékes időt veszített, mivel beragadt a bal első kereke. Verstappen ezzel szemben kihasználta a helyzetet, és nem keveredett a tumultusba, így előnye tíz másodpercre nőtt Norris előtt. A zűrzavaros mezőnyben Albon, Isack Hadjar, Kimi Antonelli, Lewis Hamilton, Nico Hülkenberg, Franco Colapinto, Oliver Bearman és a Cunodával való csere után Piastri is pontszerző helyeken haladt.

A 28. körben Norris is a boxba hajtott, és nem sokkal később virtuális biztonsági autós fázis (VSC) vette kezdetét, miután Esteban Ocon, a Haas versenyzője autója váratlanul leállt. Ez a helyzet drámai hátrányt jelentett a McLaren számára, míg Verstappen, az éllovas, óriási előnyre tett szert. A brit pilóta azonnal jelezte csapatának, hogy "hihetetlen, megint ez történik". Verstappen előnye 27 másodpercre nőtt Norris mögött, és a VSC-fázis végén az első tízben Albon, Piastri, Hadjar, Antonelli, Hamilton, Alonso, Leclerc és Stroll is helyet kaptak.

A 40. körben Piastri túljutott a harmadik helyen menetelő Albonon, mögé pedig a két Ferrari, sorrendben Hamilton és Leclerc zárkózott. Verstappen 18 másodperccel vezetett Norris előtt, akit tíz másodperces lemaradásban követett ausztrál csapattársa. Az első tízben ekkor még a két újonc, Hadjar és Antonelli, valamint Russell és Sainz volt.

Antonelli lenyűgöző teljesítményt nyújtott a versenypályán - de sajnos ez a varázs csak a 47. körig tartott, amikor is a fiatal olasz pilóta autójának motorja felmondta a szolgálatot, ezzel felborítva a verseny eddigi menetét. Megérkezett a safety car, és hirtelen eltűnt Verstappen hatalmas előnye is. A holland pilóta természetesen a boxba hajtott az élen, ahogy Norris, Hamilton és Hadjar is. Leclerc azonban úgy döntött, hogy a pályán marad. Ekkor egy új fejezet kezdődött: egy tízkörös sprintfutam indult, tele izgalmakkal és váratlan fordulatokkal.

Verstappen lendületes rajtjával újra elindította a mezőnyt, mögötte pedig Piastri követte őt szorosan. Eközben Leclerc próbálta támadni Norris-t a harmadik pozícióért, ám a monacói versenyző előzési kísérlete nem bizonyult eredményesnek. A McLaren brit pilótája nem tágított csapattársa nyomában, és az 58. körben egy merész manőverrel sikerült megelőznie őt, így átvette a második helyet. Albon sem tétlenkedett, ő is nyomás alatt tartotta Leclerc-t, és a 60. körben megkísérelte megelőzni a Ferrari pilótáját. Leclerc azonban agresszíven védekezett, ami miatt Albon a sóderágyban landolt. Miután visszatért a pályára, Hamilton is kihasználta a helyzetet, és megelőzte a thai versenyzőt. Az olasz csapat házi csatája a verseny végéhez közeledve izgalmas fordulatokat hozott, végül a hétszeres világbajnok került ki győztesen a konfliktusból.

Albon az utolsó körben bravúrosan megelőzte a monacói versenyzőt, aki ennek következtében a hatodik helyre esett vissza.

Verstappen végül bő hat másodperccel Norris előtt ért célba, a dobogó alsó fokára Piastri állhatott fel. Pontokat még Hamilton, Albon, Leclerc, Russell, Sainz, Hadjar és Cunoda szerzett.

Related posts