A Shein és a Temu visszavágott az Egyesült Államoknak, miközben Európa a vámháború győztese lett. | Startlap Vásárlás

A Shein és a Temu, az amerikai vámemelések következtében, úgy döntöttek, hogy visszavonják hirdetéseiket az Egyesült Államokban. Helyette a figyelmüket Európára, különösen Franciaországra és az Egyesült Királyságra irányítják, hogy kompenzálják az amerikai piacon tapasztalható forgalomcsökkenést.

A Shein és a Temu, a két népszerű kínai e-kereskedelmi platform, jelentősen növelte digitális hirdetési költéseit Európában áprilisban - derül ki a Sensor Tower piackutató cég adataiból. A lépés összefügg azzal, hogy az Egyesült Államokban szigorodtak a vámjogszabályok a vámmentességet biztosító szabályozás megszüntetésével.

Az adatok szerint a két cég hirdetési költései Franciaországban és az Egyesült Királyságban ugrottak meg a legnagyobb mértékben. A Shein 35%-kal növelte a költéseit mindkét országban, míg a Temu anyacége, a PDD Group, 40%-kal Franciaországban és 20%-kal az Egyesült Királyságban - írja a Reuters.

Az európai reklámozásra való átállás szorosan összefonódik azzal a jelentős változással, hogy az Egyesült Államok május 2-től megszüntette a de minimis vámmentességet. Ez a rendelkezés korábban lehetővé tette, hogy az országba érkező, 800 dollárnál kisebb értékű csomagok vámmentesen érkezzenek, ami komoly előnyöket biztosított a nemzetközi kereskedelemben. E kedvezmény kulcsszerepet játszott a Shein és a Temu amerikai piacon való sikeres terjeszkedésében, lehetővé téve számukra, hogy rendkívül kedvező árakon, például 12 dolláros ruhákkal vagy 5 dolláros kiegészítőkkel lépjenek a vásárlók elé.

A két cég már áprilisban csökkentette az amerikai digitális hirdetéseit, még mielőtt életbe léptek volna az új szabályozások.

Mindkét vállalat arra kényszerült, hogy megemelje az áraikat, ami valószínűleg kedvezőtlen hatással lesz a profitabilitásukra.

A Shein és a Temu főleg az alacsony árakkal vált ismertté az Egyesült Államokban, gyakran alálicitálva olyan versenytársakat, mint a Gap, az Old Navy, a Zara vagy a H&M.

Az Egyesült Királyságban ugyan nőtt az alkalmazásletöltések száma - a Shein esetében 25%-kal, a Temunál több mint kétszeresére - de az aktív napi felhasználók száma csak minimálisan emelkedett: a Shein esetében 5, a Temunál 10 százalékkal.

Éves szinten a Temu 20%-kal emelte meg hirdetési költségeit az Egyesült Királyságban, míg Franciaországban ez a növekedés 115%-ot ért el. Ezzel párhuzamosan a Shein Franciaországban 45%-kal, az Egyesült Királyságban pedig lenyűgöző 100%-kal növelte reklámkiadásait az előző év áprilisi adataihoz viszonyítva.

A vállalatok figyelme egyre inkább Latin-Amerika irányába terelődik az Egyesült Államok helyett. Például a Shein már Brazíliában is gyárt termékeket, és áprilisban lenyűgöző 140%-kal növelte ottani digitális hirdetéseit, hogy versenyre keljen az újonnan piacra lépő Temuval – tájékoztatott Kara Lee, a Sensor Tower digitális elemzője.

Related posts