ZAOL - Fűtés híján maradtak a lakók A hideg idő beköszöntével sokak számára elviselhetetlenné vált a helyzet, hiszen fűtés nélkül kénytelenek megélni a mindennapokat. Az érintett lakók kétségbeesetten keresik a megoldást, miközben a téli hónapok nem kímé
Baracskai László közös képviselő (balról) a társasház lakóit tájékoztatja
Hétfő délután, alig fél órával három óra előtt, megérkeztek a Péterfai utca 9. számú társasházhoz a szolgáltató által megbízott szakemberek. Az egyik lakó, aki gyanútlanul fogadta őket, beengedte őket a lépcsőházba, ahol azonnal nekiláttak a gázóra leszerelésének. Ennek következtében a tíz lakásos társasház lakói fűtés nélkül maradtak, ami komoly kényelmetlenségeket okozott számukra.
- Azonnal felhívtuk a közös képviselőt, mivel mi próbáltuk megmagyarázni, hogy valószínűleg félreértés történt, de a szerelők ezt nem vették figyelembe - emlékezett vissza Lenner Tiborné, a tíz lakásos társasház egyik lakója. - Csak annyit mondtak, hogy ők a rájuk bízott feladatot végzik, és ha problémánk van, az MVM-el kell felvennünk a kapcsolatot.
- Még jó, hogy itthon van hősugárzónk, azzal fűtöttük végig a napot, de így is hideg maradt a lakás - folytatta Nacsa József, a társasház másik lakója. Szerinte a szolgáltató lépései teljesen figyelmen kívül hagyták az emberséget, és egyáltalán nem vették figyelembe, hogy az épületben kisgyerekes családok és idősek is élnek.
Mivel a gázóra leszereléséről nem értesítették a közös képviselőt, már csak a felháborodott lakókkal találkozhatott Baracskai László, aki még aznap meg is próbálta elérni az ügyfélszolgálatot, ám mint kiderült: az MVM-nél 16 órától 8 óráig még telefonos ügyfélszolgálat sem működik. Legalábbis erre következtetett a közös képviselő, mivel hiába hívta a megadott telefonszámot, az ki sem csörgött. Másnap aztán személyesen ment a kanizsai irodába a közös képviselő, hogy tisztázza a helyzetet.
Baracskai László története meglehetősen frusztráló helyzetet tükröz. Azt mondta, hogy az ügyfélszolgálat teljesen elzárkózott a segítségtől, miközben évek óta működő csoportos beszedési megbízás állt fenn. Ennek ellenére neki kellett igazolnia jogosultságát a társasház ügyintézésénél, ami különösen kellemetlen volt, mert éppen fűtés nélkül maradtak. A nyár folyamán kiderült, hogy a júniusi és a júliusi gázdíjak levonása nem történt meg a társasház számlájáról, holott a csoportos beszedés korábban zökkenőmentesen működött. László elmondta, hogy a szolgáltató júliusban két hónapnyi díjat próbált levonni, de ez meghaladta a társasház bankszámláján beállított 150 ezer forintos korlátot, így a törlesztés ismét meghiúsult. Az MVM a kéthavi számlázást az E.on kifizetések zárolásával indokolta, amit azonban az E.on ügyintézője határozottan cáfolt, hangoztatva, hogy a gázszámlák kezelési jogát már 2016 óta az MVM birtokolja. Ebből érthető, hogy miért váltott az MVM a havi számlázásról a kéthavi rendszerre, ami a társasháznak anyagi hátrányt okozott. A következő hónapokban a szolgáltató ismét csak az aktuális havi gázdíjat vonta le, és sokáig nem volt tudomásuk arról, hogy bármiféle elmaradásuk lenne. Végül egy levelet kaptam az MVM-től, amelyben arról tájékoztattak, hogy a Kanizsa Társasházkezelő Kft. közel 200 ezer forinttal tartozik. Mivel tudtam, hogy a cég nevén nincs gázóra, kezdetben nem is foglalkoztam a levéllel; úgy gondoltam, hogy esetleg csalók próbálkoznak a pénzszerzéssel.