A Magyar Államkincstár elnöke a balatonfüredi Infotér konferencián osztotta meg gondolatait arról, miként hasznosítják a mesterséges intelligenciát ügyfeleik érdekében.

Demkó-Szekeres Zsolt, a Magyar Államkincstár elnöke a balatonfüredi Infotér konferencián, amely hazánk legnagyobb információs seregszemléje, arról tartott előadást, hogy hogyan használják a mesterséges intelligenciát a kincstári ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében. Jelenleg több mint 20 szoftverrobot működik a Magyar Államkincstárnál, amelyek havonta körülbelül 800 munkanapnyi feladatot végeznek el. A jövőben a robotok által végzett munkaórák számának jelentős növelését tervezik, ezzel is fokozva a hatékonyságot és a szolgáltatások színvonalát.

A Magyar Államkincstár legfrissebb hírei szerint Demkó-Szekeres Zsolt elnök Balatonfüreden, az információs társadalom legjelentősebb rendezvényén, az Infotér konferencián osztotta meg gondolatait a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásáról. Az elnök hangsúlyozta, hogy a mesterséges intelligencia integrálása révén a Kincstár jelentős előnyökre számít az automatizált folyamatok terén, ami hozzájárulhat a hatékonyság drámai növeléséhez. Különösen fontosnak tartja a hatalmas adatvagyonuk strukturált és kereshető formába öntését, amely lehetővé teszi a gyorsabb és pontosabb döntéshozatalt.

Az ügyfélélmény szempontjából Demkó-Szekeres Zsolt az online állampapír- értékesítést és a jövő nyugdíjszolgáltatásait hozta fel példának. Mint mondta: a Kincstár piacvezető az állampapírok online értékesítésében. A számlanyitások kétharmada és a befektetési tranzakciók 85 százaléka online történik, az itt kezelt egymillió értékpapírszámlán tartott lakossági megtakarítások értéke pedig eléri a 9000 milliárd forintot.

A WebKincstár és a MobilKincstár korszerű felületek célja, hogy a fiatalabb befektetői réteget hatékonyabban elérjék. A hangsúly a digitális ügyfélkiszolgáláson van, amelyet egy mesterséges intelligencia-alapú chatbot segít, lehetővé téve az online állampapír-értékesítést. Az elnök a jövő nyugdíjszolgáltatásainak kapcsán is hangsúlyozta a digitalizáció fontosságát, amely a modern pénzügyi megoldások kulcsa.

A cikk szerint az egységesített nyilvántartásokra alapozott új tájékoztatási szolgáltatások számos előnyt kínálnak. Ezek közé tartozik az ügyintézés automatizálása és a self-service lehetőségek bevezetése, amelyek révén jelentősen lerövidülhetnek az ügyintézési folyamatok időtartamai.

Related posts