Kínai hipersportkocsi: a Nürburgring leggyorsabb elektromos sorozatgyártott autója!
A BYD prémium szegmense, a Yangwang, 2024 júliusában megkezdte a hosszú távú teszteket a legendás Nürburgring Nordschleifén, amelynek hossza 20,832 km. Ezzel a lépéssel hatalmas mennyiségű adat és információ gyűlt össze, amely jelentős szerepet játszik a Yangwang U9 Xtreme fejlesztési folyamatában.
2025. augusztus 22-én az U9 Xtreme csapata izgalmas eseményekkel teli nap elé néz! A fiatal tehetségek számára ez a nap nem csupán egy átlagos edzés, hanem egy új lehetőség a fejlődésre és a barátságok elmélyítésére. A különleges programok és kihívások során a gyerekek nemcsak sportolnak, hanem tanulnak is a csapatmunkáról és a versenyszellemről. Készüljünk együtt a felejthetetlen pillanatokra!
Tedd egyedivé a szövegedet: ezzel több mint 5 másodpercet lefaragva a kategória korábbi rekorderedményéből (Xiaomi SU7 Ultra), amellyel az akkumulátoros-elektromos szériaautók között elsőként lépett be a hét perc alattiak elit klubjába. Bár a Xiaomi korábban elért egy 6:22-es időt is, az a verzió hivatalosan prototípusnak minősült, míg az U9 már szériaautónak számít, hiszen a Yangwang 30 példányt értékesít belőle.
A rekordkísérletet a tapasztalt német GT-versenyző, Moritz Kranz vezette, aki már közel 10 ezer kört futott a legendás Nordschleifén. Az U9 Xtreme, amely a világ első sorozatgyártású, ultramagas feszültségű (1200 voltos) padlólemezére épült, négy nagyteljesítményű villanymotorral van felszerelve, amelyek fordulatszáma eléri a lenyűgöző 30,000/percet.
A teljesítmény és a tömeg aránya tehát 1,217 lóerő per tonna.
A Yangwang U9-es padlólemezének alapjaira épül a DiSus-X felfüggesztés intelligens szabályozása, azonban az Xtreme legizgalmasabb újítása a kifejezetten versenypályákra optimalizált "viselkedéskontroll" funkció. Ez a fejlett megoldás kulcsfontosságú a nagy sebesség és a gyors köridők eléréséhez szükséges teljesítményjellemzők harmonikus integrálásában és finomhangolásában.
A Nürburgring 20,832 km hosszú, technikás kanyarokkal és jelentős szintkülönbségekkel teli pályájához igazodva az U9 Xtreme hűtőrendszerét gyökeresen újratervezték. Az autó új, titánötvözetből készült féknyergeket és karbon-kerámia féktárcsákat kapott, hogy maximális teljesítményt nyújtson. A keréktárcsákra a Gitivel közösen kifejlesztett GitiSport e·GTR² PRO semi-slick gumikat szereltek, amelyek révén az autó nem csupán a lenyűgöző, 496,22 km/h-s sebességrekordot döntötte meg, hanem a Nürburgring kihívásainak is maradéktalanul megfelel.




