Az új Bentley Continental Supersports most teljesen átalakulva érkezik, immár hibrid rendszer nélkül, és lenyűgöző könnyedséggel mutatja meg erejét. A tervezők célja, hogy a sportos teljesítményt és a luxust egyesítsék, miközben a jármű súlyát csökkentett

A Bentley Continental legizgalmasabb változatai a Supersports modellek, amelyek lényegében újraértelmezik a klasszikus, nehézkes, ultraluxus GT autók fogalmát. A cél az volt, hogy a lehető legjobban átalakítsák ezt a nehéz eleganciát, és sportosabb, könnyedebb élményt nyújtsanak. A legújabb Continental Supersports tökéletes példája ennek az átalakulásnak: a mérnökök szorgos munkájának eredményeként közel 450 kilogrammot sikerült eltávolítaniuk a standard Continental GT súlyából. Ennek köszönhetően az új luxus-sportkupé súlya már bőven 2 tonna alatt marad, ami valódi teljesítménybajnokká avatja.

A Bentley mérnökei a céljaik elérése érdekében merész lépéseket tettek: eltávolították a felesleges elemeket, különösen a hajtásláncból. A Supersports szakít a megszokott összkerékhajtással és a plug-in hibrid technológiával, hogy visszatérjen a klasszikus, puritán hátsókerék-hajtású megoldáshoz. A teljesítményét a jól ismert 4 literes, ikerturbós V8 motor biztosítja, amely 666 lóerőt és 800 Nm nyomatékot produkál. Ez ugyan valamivel alacsonyabb, mint a GT Speed 782 lóerős teljesítménye, viszont a Supersports sokkal könnyebb, így igazán dinamikus vezetési élményt kínál.

A Bentley egyértelművé teszi: a Supersports nem csupán a teljesítményadatokról szól... de azért nem hagyja figyelmen kívül, hogy mindössze 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és végsebessége eléri a 310 km/h-t. A lényeg: az új modell minden korábbinál inkább a vezetési élményre és a precíz kezelhetőségre fókuszál.

A hátsó tengelyre szélesebb kerekek kerültek, emellett elektronikus sperr és fékalapú nyomatékelosztás is található benne. A stabilitás- és kipörgésgátló rendszert újrahangolták, valamint új, kétkamrás lengéscsillapítók lettek beépítve. A vezetési módok terén is jelentős változások történtek: a leglágyabb "Touring" mód a GT Speed Sport verziójának felel meg, míg a "Bentley" és a "Sport" módok már ebből az alapból építkeznek tovább.

A jármű tömegének csökkentése mellett a fékrendszert is továbbfejlesztették: az új, 440 mm átmérőjű, tízdugattyús első féktárcsák és a 410 mm-es, négydugattyús hátsó karbon-szilícium-karbid féktárcsák már a legmodernebb technológiát képviselik. A 22 colos felniket a neves Manthey Racing tervezte, amelyekhez Pirelli P Zero vagy Trofeo RS abroncsok rendelhetők, így a teljesítmény és a tapadás maximális szintre emelhető.

A technika mellé jár a karosszéria aerodinamikai átszabása is: az új elemek akár 300 kilóval több leszorítóerőt termelnek, mint a GT Speed. Hatalmas első splitter, légbeömlők, dupla szénszálas légterelők a lökhárítón, hátsó fix szárny, karbon tető - és a stílus kedvéért egy 8-as a hűtőmaszk közepén. Utóbbi valószínűleg nem kötelező elem.

A hátsó üléssor már eltűnt, így ez az autó nem éppen a családi kirándulások járműve. Az első ülések viszont új dimenziót képviselnek: könnyített sportülések várnak, amelyek mélyebb pozícióban helyezkednek el, és kiváló oldalirányú tartást biztosítanak. Persze az 11 irányban történő elektromos állítás és a fűtés sem maradt ki, hiszen végül is, ez egy Bentley, és a luxus nem csupán a külsőségekről szól.

A Continental Supersports 2025 végén kerül gyártásba, az első példányokat várhatóan 2027 elején kapják a megrendelők. A rendelésfelvétel 2026 márciusában indul, vagyis bőven lesz idő kiválasztani a több tucat bőr-, betét- és fényezési kombináció közül a megfelelőt - már ha el nem fogy, ugyanis csak 500 darab készül belőle. Árat még nem mondtak, de biztos, hogy jóval drágább lesz, mint a GT Speed, ami 100 millió forint körül indul.

Related posts